… Σεπτέμβρης! Η τάξη είναι ανοιχτή και πάλι! Ας γνωριστούμε όμως από την αρχή! Ας υποδεχτούμε με συμπάθεια και τους καινούριους συμμαθητές μας . Όμως τι «νέα από το καλοκαίρι»; Τα παιδιά σε ομάδες πρώτα συζητούν τα δικά τους νέα και μεταφέρουν τις εντυπώσεις τους στους συμμαθητές τους: σχετικά με ότι
Ø Είχε ενδιαφέρον,
Ø Τους έδωσε χαρά,
Ø Ήταν ωραία η συζήτηση,
Ø Ήταν διασκεδαστικό,
Ø Είχε δυσκολία γιατί δεν «άκουγαν» πολύ καλά,
Ø Ένιωσαν χαρά για τις «πληροφορίες» που άκουσαν,
Ø Ένιωσαν επιθυμία να επισκεφτούν το μέρος που τους περιέγραψε ο φίλος τους ,
Ø Αισθάνθηκαν ικανοποίηση, άνεση , επιβεβαίωση από το φίλο τους,
Ø Αισθάνθηκαν ότι ξαναβρήκαν το φίλο τους,
Ø Και ότι ήταν σαν να ταξίδευαν μαζί,
Στο τέλος :
v Αισθάνθηκαν να μεγαλώνει η χαρά και το ενδιαφέρον,
v Τους «κάλυψαν» οι καινούριες γνώσεις που μετέφεραν οι άλλοι,
v Τους άρεσε που μοιραστήκανε τα συναισθήματα τους ,
v Ήρθανε πιο κοντά μεταξύ τους
v Ένιωσαν «περιέργεια» για τον άλλο
v Χαλαρώσανε…
Την πρώτη εβδομάδα προετοιμάσαμε ένα μήνυμα υποδοχής για τους μικρούς μαθητές της πρώτης τάξης. Αυτό μας έδωσε την ευκαιρία να οργανωθούμε σαν «τάξη».
Πρώτα «οι ομάδες εργασίας» :για κάθε τμήμα μια ομάδα με το μήνυμα της.
Όμως τι θέμα θα έχει η αφίσα μας, και πως μπορούμε να συνεργαστούμε καλύτερα .
Στο τέλος,
ü Τα παιδιά χάρηκαν αυτό που έκαναν και το θεώρησαν σημαντικό και γι αυτά και για τους μικρότερους συμμαθητές τους..
ü Ένιωσαν υπερήφανα που ένα έργο τους θα κοσμούσε κάποια άλλη τάξη.
ü Αισθάνθηκαν ικανοποίηση όταν είδαν με άλλο μάτι την εργασία τους
ü Δέχτηκαν με συμπάθεια τους συμμαθητές τους που έδωσαν «καινούριες ιδέες».
ü Προβληματίστηκαν γύρω από την έννοια της «θετικής και αρνητικής επιρροής» ενός μηνύματος .
ü Αισθάνθηκαν μικρή απογοήτευση γιατί δεν έφτασε ο χρόνος.
Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ-ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Τον Οκτώβριο επισκεφτήκαμε το ίδρυμα Μείζονος ελληνισμού όπου είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε τη νέα τρισδιάστατη ταινία με τίτλο «Δαρβίνος: το μυστήριο της φύσης» που παρουσιάζεται στη «Θόλο», το θέατρο Εικονικής Πραγματικότητας του «Ελληνικού Κόσμου». Η ταινία ήταν ένα περιπετειώδες ταξίδι ανακάλυψης της εξέλιξης της ζωής στον πλανήτη μας μέσα από τα μάτια του Δαρβίνου.
Τον Οκτώβριο επισκεφτήκαμε το ίδρυμα Μείζονος ελληνισμού όπου είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε τη νέα τρισδιάστατη ταινία με τίτλο «Δαρβίνος: το μυστήριο της φύσης» που παρουσιάζεται στη «Θόλο», το θέατρο Εικονικής Πραγματικότητας του «Ελληνικού Κόσμου». Η ταινία ήταν ένα περιπετειώδες ταξίδι ανακάλυψης της εξέλιξης της ζωής στον πλανήτη μας μέσα από τα μάτια του Δαρβίνου.
Την παραμονή της 28ης Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του σχολείου μας η γιορτή που είχαμε προετοιμάσει μαζί με τους μαθητές του δεύτερου τμήματος της Ε΄ τάξης και τη δασκάλα τους κα Σοφία Γρηγορίου.
Το χρονικό του πολέμου εκτυλίχθηκε από τους ίδιους τους μαθητές με διηγήσεις και απαγγελίες μέσα από μια ιδιαίτερη ωριμότητα και σεβασμό για την ιστορική αυτή μέρα. Η γιορτή πλαισιώθηκε με τον καλύτερο τρόπο από τη χορωδία του σχολείου μας υπό τη διεύθυνση της Μουσικού κας Έμυ Χάλαρη.
Την Πέμπτη 3 Νοεμβρίου πήγαμε …στον κινηματογράφο… Ο Βάλο ο μικρός ήρωας της ομώνυμης ταινίας φιλανδικής παραγωγής(2005) προσωποποιεί την αξία της μόρφωσης ως την καλλιέργεια της ψυχής , όπου η αγάπη του για το σχολείο τον οδηγεί σε ακραίες πράξεις για το ολοκληρωτικό καθεστώς που επικρατούσε στη πατρίδα του και μας μεταφέρει σε μια άλλη εποχή όπου ο αγώνας για τις ανθρώπινες αξίες όπως φιλία, ελευθερία έκφρασης , μόρφωση, δικαιοσύνη αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνικής ζωής.
Σας το προτείνουμε!
Παίζουμε ; Η απάντηση ήρθε σαν κεραυνός . Πρώτα τα παιχνίδια λίστα αγαπάμε περισσότερο… Η λίστα έλεγε:
v Κρυφτό
v Κυνηγητό
v Σκυλάκια
v Ψείρες
v Ποδόσφαιρο
v Πόλεμος…
v Πυραμίδες κ.α
Το γύρο των παιχνιδιών άνοιξε το κρυφτό! Εμπρός , όλοι στην αυλή. Τα «βγάζουμε» ποιος «θα τα φυλλάει» και …γρήγορα στην κρυψώνα μας. Ψάχνοντας μέχρι και τον τελευταίο …αγωνία ποιος θα κάνει «φτου ξελευθερία»
…ραντεβού ως την επόμενη ώρα της «ευέλικτης ζώνης»
ΔΑΣΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
Το πρόγραμμα αναπτύχθηκε στα πλαίσια της διαθεματικότητας .
Συνδέοντας το θέμα «Δασοπροστασία» στο μάθημα της Γεωγραφίας (κεφάλαιο 27ο και 38ο ) με την ενότητα της Γλώσσας «Ο φίλος μας το δάσος» όπου έχουν καλλιεργηθεί όλοι οι γνωστικοί και παιδαγωγικοί στόχοι που διατυπώνονται στην πορεία διδασκαλίας του μαθήματος ,ακολουθήσαμε τα παρακάτω βήματα.
Καταρχήν τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με ένα κείμενο σχετικό με το δάσος. (Μάθημα Ελληνικής Γλώσσας «Ο φίλος μας το δάσος» σελ.8 Α΄ ενότητα και «Ο ασημένιος κόσμος» από το ανθολόγιο, όπου αναπτύχθηκε ένα σχέδιο διδασκαλίας που κάλυπτε τόσο τις ανάγκες αυτού του μαθήματος , όσο αποτελούσε παράλληλα και μια αφόρμηση για την επέκταση που ακολουθησε. Χωρίσαμε τα παιδιά σε ομάδες ανάλογα με τον αριθμό.
Στην πορεία,
δημιουργήσαμε δύο ομάδες με κάρτες (πράσινοι-κόκκινοι)
1η ομάδα :«Οι δασοφύλακες της Πίνδου»
2η ομάδα: «Όμιλος» ʺ Οι φίλοι του δάσους ʺ .
Συζητήσαμε με τα παιδιά για μια ιδέα κοινής συνεύρεσης π.χ. σε ένα καταφύγιο ή σε φεστιβάλ προστασίας του δάσους όπου θα είχαν την ευκαιρία να κουβεντιάσουν και να βρουν προτάσεις –λύσεις στο ζήτημα δασοπροστασία ,καθώς επίσης και στο να προβούν στην ανάληψη πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση του προβλήματος .
Μετά από ένα καταιγισμό ιδεών όπου οι μεν «δασοφύλακες» διατυπώνουν τη ανησυχία και επισημαίνουν ότι για τα αίτια καταστροφής τους δάσους υπαίτιοι είναι τόσο «φυσικοί» όσο και «ανθρώπινοι» παράγοντες, οι δε «φίλοι του δάσους απαντούν και εντοπίζουν τα οφέλη και τη σπουδαιότητα του δάσους στην καθημερινή μας ζωή.Με μια επιστολή διαμαρτυρίας σε αρμόδιους φορείς καταθέτουν τις προτάσεις τους για τη λύση του προβλήματος ...
Άλλες δραστηριότητες,
Στα πλαίσια του μαθήματος της Γεωγραφίας μετά από το χωρισμό σε ομάδες (βλέπε 2ο δίωρο) ξεκινήσαμε με έναν «καταιγισμό ιδεών» που θα μας οδηγούσε στη
v Δημιουργία ενός «εννοιολογικού χάρτη» όπου αναφέρονται
ü Τα οφέλη του δασικού πλούτου και
ü Τα αίτια καταστροφών του δάσους
v Συμπλήρωση των φύλλων εργασίας στο Τετράδιο Εργασιών σελ.54 ερώτηση (1),(2)
και σελ. 40 ερώτηση (2).
v Προβολή παρουσίασης με θέμα «Τα οφέλη τους δάσους» και
«Τα αίτια καταστροφής του δάσους»
v Ομαδική επιστολή προς αρμόδιους φορείς (Δασική Υπηρεσία ,Εθελοντικές οργανώσεις, Συλλόγους κ.ά) για την προστασία του δάσους
v Δραματοποίηση με θέμα «Ο αέρας του δάσους» στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης.
Δημιουργία μικρής ταινία που είχε θέμα «Το δάσος και οι εποχές» με έμφαση στην εποχή που χάνεται ,το καλοκαίρι εξαιτίας των πυρκαγιών.
v Παρουσίαση ιστοσελίδας με θέμα «Επίσκεψη στο δάσος» για αισθητική απόλαυση.
v Προβολή ταινίας με τον τίτλο «Συμβουλές για την πρόληψη και αποφυγή πυρκαγιάς»
v Αναζήτηση τίτλων ιστοριών με θέμα το δάσος (Η Κοκκινοσκουφίτσα, Η Χιονάτη και οι 7 νάνοι κ. ά).
v Δημιουργία κειμένου στη Γλώσσα με θέμα «Μια παράξενη ιστορία του δάσους».(Σκέφτομαι και γράφω)
v Συνθήματα για την προστασία του δάσους.
v Μαζί με το άλλο τμήμα της Ε΄ φτιάξαμε αφίσες με μηνύματα για την προστασία του δάσους
v Φάκελος εργασιών για να αναρτηθούν οι εργασίες σε blog της τάξης.
Τη Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου μια ευχάριστη έκλπληξη περίμενε μικρούς και μεγάλους!
Οι πάγκοι ...είχαν στηθεί από νωρίς για να φιλοξενήσουν τις δημιουργίες ...
που από καιρό επιμελήθηκαν με ιδιαίτερη αγάπη οι μαθητές όλων των τάξεων του σχολείου μας!
...και μια ζεστή και χριστουγεννιάτικη γιορτή με τις τρυφερές ερμηνείες των μικρότερων της παρέας που δεν είναι άλλοι από τα δικά μας πρωτάκια1
Φυσικά, και η δική μας συμμετοχή ήταν έντονη αφού όλα τα παιδιά ήταν πρόθυμα να βοηθήσουν στη διεξαγωγή του παζαριού ,που θα συνεχιστεί όλη τη βδομάδα ....
που από καιρό επιμελήθηκαν με ιδιαίτερη αγάπη οι μαθητές όλων των τάξεων του σχολείου μας!
...και μια ζεστή και χριστουγεννιάτικη γιορτή με τις τρυφερές ερμηνείες των μικρότερων της παρέας που δεν είναι άλλοι από τα δικά μας πρωτάκια1
Φυσικά, και η δική μας συμμετοχή ήταν έντονη αφού όλα τα παιδιά ήταν πρόθυμα να βοηθήσουν στη διεξαγωγή του παζαριού ,που θα συνεχιστεί όλη τη βδομάδα ....